|
|||||||||
|
Mark Rogers begon zijn muzikale carrière bijna veertig jaar geleden in Los Angeles als vertolker van alt.country- en Americana-nummers. Die carrière werd trouwens gedurende een periode van bijna twee decennia onderbroken omdat hij er niet in slaagde om internationaal door te breken en toen besloot om zich te gaan toeleggen op een rustig familieleven. Hij verhuisde met zijn gezin naar Williamsburg, Virginia en begon daar pas in 2015 aan een tweede leven als muzikant. Met het componeren van meer poppy liedjes zag Mark Rogers dat er toen wel een publiek te vinden was die naar zijn nieuwe werk wilde luisteren. In 2017 bracht hij een eerste soloalbum uit in de vorm van een zes liedjes tellende EP die “Rearranged” als titel kreeg. Na een tweede EP “Qualifiers” uit 2018 bracht hij in 2019 al die songs samen op de cd “Laying It Down” wat zijn eerste volwaardige plaat zou worden. Daarna volgde in 2021 een nieuw tweede soloalbum dat “Rhythm Of The Roads” heette en rijkelijk gevuld was met poppy en catchy deuntjes. Drie jaar later hebben we hier het derde volwaardige album van Mark Rogers in de cd-speler zitten. Titel van het nieuwe werkstuk is "30 Minutes From Water Street”, een plaat die werd opgenomen met producer Mark Kenneth Williams in de ‘Water Street Sound’-studio in Washington, DC waar Mark Rogers intussen opnieuw naar verhuisd was. Zelf speelt hij op akoestische gitaar, terwijl Jonathan Sloane en Mark Williams op elektrische en akoestische gitaren spelen, Daniel Clarke op keyboards en accordeon, Dave Phenicle op basgitaar en Ricky Wise op drums. David Henry zorgde voor knappe strijkersarrangementen bij enkele van de acht nummers op dit album. De twee singles met rocksong “To Open Your Eyes” en het akoestisch ingeleide “Natalie” die allebei voorafgaand aan de albumrelease al uit deze plaat werden gelanceerd kunt u op de audiovideo’s bij deze recensie beluisteren. Met in totaal 32 minuten muziek voor acht nummers vinden we dit net een beetje te weinig, maar anderzijds valt er op de muzikale kwaliteit van deze liedjes niets af te dingen. Andere songs die ons van meetafaan zijn bevallen zijn de openingstrack “California 10”, het met castagnetten-klanken ondersteunde catchy nummer “Prison Block 9” en de aanstekelijke melodieën van de pianoballad “Night And Day” en het uptempoliedje “Edelweiss”. (valsam)
|